Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Innowacyjność nowych produktów – ujęcie wielowymiarowe

Tytuł:
Innowacyjność nowych produktów – ujęcie wielowymiarowe
New product innovativeness – a multidimensional approach
Autorzy:
Pichlak, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/322555.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
innowacyjność produktowa
innowacje
podejście wielowymiarowe
product innovativeness
innovations
multidimensional approach
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2016, 89; 397-407
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono innowacyjność nowych produktów z perspektywy czterech odrębnych, zarówno konceptualnie, jak i empirycznie, wymiarów, tj.: innowacyjności rynkowej, innowacyjności otoczenia, innowacyjności technologicznej oraz innowacyjności organizacyjnej. W dalszej kolejności odniesiono ww. wymiary do dwóch kluczowych rodzajów innowacji produktowych, tj.: innowacji radykalnych i usprawniających, oraz do efektywności organizacji. Zaproponowane wielowymiarowe ujęcie innowacyjności nowych produktów może stanowić punkt wyjścia do prowadzenia dalszych badań dotyczących relacji pomiędzy innowacyjnością a efektywnością organizacji.

The paper presents a multi-dimensional approach to the new product innovativeness. It encompasses four both conceptually and empirically distinct dimensions, i.e.: market innovativeness, environmental innovativeness, technological innovativeness, and organizational innovativeness. All dimensions were related to two key types of product innovations (radical and incremental innovations) and organizational effectiveness. The proposed multi-dimensional approach may serve as a basis for future research. It may be particularly suitable for examining the relationship between organizational innovativeness and effectiveness.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies