Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompetencje emocjonalne i społeczne polskich menedżerów. Inteligencja emocjonalna jako predyktor stylów kierowania

Tytuł:
Kompetencje emocjonalne i społeczne polskich menedżerów. Inteligencja emocjonalna jako predyktor stylów kierowania
Emotional and social competencies of polish managers. Emotional intelligence as a predictor of the leadership styles
Autorzy:
Bajcar, B.
Babiak, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/322532.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
inteligencja emocjonalna
kompetencje emocjonalne
kompetencje społeczne
styl kierowania
emotional intelligence
emotional competence
social competences
leadership style
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2016, 97; 353-364
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu było przedstawienie empirycznych dowodów na predykcyjną rolę kompetencji emocjonalnych i społecznych w wyjaśnianiu efektywności stylów kierowania polskich menedżerów. Rezultaty badań wykazały, że są zależności między badanymi kompetencjami a różnymi stylami kierowania. Ponadto kompetencje emocjonalne i społeczne menedżerów różnią się w zależności od warunków organizacyjnych i cech podmiotowych. Rezultaty prezentowanych badań uzupełniają wiedzę w zakresie podmiotowych determinant procesów maksymalizacji efektywności zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji.

The aim of this article was to present the predictive role of emotional and social competencies in explaining the effectiveness of leadership styles of Polish managers. Empirical results showed that there are significant relationships between analyzed competencies and different leadership styles. Moreover, emotional and social competencies of managers differ depending on organizational conditions well as on personal factors. Results of the following research contribute to the body of knowledge of individual determinants for processes of maximizing effectiveness of human resource management.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies