Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wobec kanonu. Współczesny film niemiecki wobec tradycji Nowego Kina Niemieckiego

Tytuł:
Wobec kanonu. Współczesny film niemiecki wobec tradycji Nowego Kina Niemieckiego
In View of the Canon: The Contemporary German Film in Relation to the Tradition of the New German Cinema
Autorzy:
Brzezińska, Marta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/32222559.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Tematy:
Nowe Kino Niemieckie
kanon
współczesne kino niemieckie
New German Cinema
canon
contemporary German cinema
Źródło:
Kwartalnik Filmowy; 2015, 89-90; 175-188
0452-9502
2719-2725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest nie tyle wyodrębnienie i opisanie ewentualnych podobieństw między formacją Nowego Kina Niemieckiego a najnowszym filmem niemieckim, ile ukazanie tych dwóch zjawisk filmowych w relacji do siebie, gdzie film najnowszy nawiązuje (w różny sposób) do starszej formacji, polemizuje z nią i rozwija proponowane sensy, staje się jego medium. Zjawisko Nowego Kina Niemieckiego jest tu rozumiane jako centrum i kanon, z uwzględnieniem którego najnowszy film jest opisywany, lecz może być także interpretowany. Jak proponuje autorka, przedstawienie interferencji wybranych aspektów obu zjawisk służy zaprezentowaniu różnorodności filmu niemieckiego po 1989 r., a relacji między tymi zjawiskami jako dynamicznej, aktualizującej się. Owo przedstawienie zostaje przez autorkę dokonane z uwzględnieniem odwołań do opracowań, w których próbuje się rewidować obszary uchodzące za już rozpoznane oraz które proponują odczytania najnowszego filmu niemieckiego w ścisłym odniesieniu do Nowego Kina Niemieckiego.

The purpose of this article is not so much the identification and description of any similarities between the New German Cinema and the latest German films, as it is to show these two film phenomena in relation to each other, where the latest films allude (in various ways) to the older school, enter a polemic with it and develop proposed meanings, becoming its medium. The phenomenon of the New German Cinema is here understood as the centre and canon, which is taken into the con- sideration when describing and interpreting the latest films. As proposed by the author, presenting interferences of chosen aspects of both phenomena demonstrates the dynamics and self updating relation between them as well as the diversity of German cinema after 1989. This presentation is made by the author with regard to literature in which areas considered to be well understood are analysed anew and which propose the analysis of the latest German cinema in strict relation to the New German Cinema.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies