Artykuł przedstawia charakterystykę różnych podejść do problematyki
innowacji usługowych, stanowiąc punkt wyjścia do dalszych, pogłębionych rozważań nad ich
istotą i zakresem. W artykule podjęto próbę zdefiniowania innowacji w sferze usług oraz
zaprezentowano różnorodne ich klasyfikacje. Charakterystykę koncepcji innowacji
usługowych oparto na podobieństwie głównych cech tych innowacji oraz nowych rozwiązań
produktowych. Uzupełnieniem rozważań jest systematyzacja modeli innowacji usługowych
z perspektywy dwóch poziomów analizy – gospodarki (ujęcie makroekonomiczne) oraz
przedsiębiorstw (ujęcie mikroekonomiczne).
The paper presents the different approaches to service innovations based on
a wide body of the innovation literature and thus may be treated as a starting point for further
discussion on their nature and scope. After providing a description of such innovations,
the paper offers a variety of their classifications. Presented conceptual frameworks of service
innovations were based on the similarity of their main features with the new product
solutions. Finally, in the paper the systematization of service innovations’ models from
different perspectives at two levels of analysis (macro- and microeconomic) has been made.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00