Artykuł przedstawia propozycje metodologiczne związane z badaniem kompetencji w sieciach i klastrach występujących w przemysłach kreatywnych. Zgodnie z koncepcją zarządzania opartego na kompetencjach ( competence-based management) określenie kompetencji jest podstawą stworzenia strategii zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla sieci lub klastrów. Metoda badania kompetencji opiera się na mapie kompetencji – instrumencie wspomagającym zarządzanie wiedzą w dużych przedsiębiorstwach. W przypadku sieci i klastrów istotne jest uzupełnianie kompetencji oraz unikanie bezpośredniej konkurencji w przypadku kluczowych kompetencji (core competences).
The paper presents the methodological propositions concerning research of competence in networks and clusters in creative industries. According to the concept of competence-based management, accurately description of competence is the basis for creation the strategy for company as well as for the network or clusters. The presented method is based on competence map – the knowledge management tool used in large companies. In case of network and clusters very important is complement of the competence and avoid the direct competition in case of core competence.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00