Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zakres zaangażowania nabywców finalnych w działania marketingowe w kontekście ich opinii na temat prosumpcji

Tytuł:
Zakres zaangażowania nabywców finalnych w działania marketingowe w kontekście ich opinii na temat prosumpcji
The scope of involvement of final purchasers in marketing activities in the context of their opinions on prosumption
Autorzy:
Baruk, A. I.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/321070.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
nabywca finalny
działania marketingowe
prosumpcja
oferent
final purchaser
marketing activities
prosumption
offeror
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2018, 118; 29-41
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Przedstawiono w nim zagadnienia dotyczące zakresu angażowania się nabywców finalnych w działania marketingowe w kontekście ich opinii na temat prosumpcji. Wyniki analizy poznawczo-krytycznej literatury przedmiotu wskazują, że istnieje w tym obszarze wyraźna luka poznawcza i badawcza. Dlatego w artykule dążono do osiągnięcia kilku celów badawczych, m. in. określenia zakresu aktywności prosumpcyjnej respondentów; zidentyfikowania form aktywności prosumpcyjnej zróżnicowanych w sposób statystycznie istotny zależnie od opinii respondentów na temat konieczności włączania się nabywców w działania marketingowe itd. Podjęto także próbę sprawdzenia trzech hipotez badawczych. W tym celu przeprowadzono badania empiryczne, obejmując nimi 1200 pełnoletnich polskich nabywców finalnych. Do zebrania danych pierwotnych zastosowano metodę badania ankietowanego, zaś do ich przeanalizowania wykorzystano metodę analizy średnich ocen, test Kruskala-Wallisa oraz analizy korelacji Spearmana. Uzyskane wyniki pozwalają m. in. na stwierdzenie, że zakres aktywności prosumpcyjnej przejawianej przez respondentów był duży. Zidentyfikowano jego zróżnicowanie o charakterze statystycznie istotnym w odniesieniu do form aktywności internabywczej, natomiast zróżnicowanie takie nie występowało w przypadku form aktywności podejmowanej w kontaktach z oferentami.

The article is theoretical-empirical in its nature. The aspects concerning the scope of final purchasers’ involvement in marketing activities in the context of their opinions on prosumption were presented. The results of cognitive-critical analysis of literature show that the cognitive gap and the research gap exist in this area. That’s why in the article a few research goals were to be realized including: identifying the scope of respondents’ prosumeric activity; identifying the forms of prosumeric activity which are differential statistically depending on respondents’ opinions on taking part in marketing activities by final purchasers etc. The three research hypotheses were checked too. For this purpose empirical researches were conducted. 1200 adult respondents representing Polish final purchasers were surveyed. To gather the primary data the method of questionnaire research was applied and to analyze them the following methods were used: average rating analysis, Kruskal-Wallis test and Spearman correlation analysis. The results allowed to state among others that the scope of respondents’ prosumeric activity was large. Its statistical differentiation was identified in the case of forms of interpurchase activity but there wasn’t differentiation in the case of forms of activity conducted with offerors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies