Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Trzydzieści lat z życia pewnej szkoły, czyli ewolucja liceum w latach 1989–2019 z perspektywy krajowej i lokalnej

Tytuł:
Trzydzieści lat z życia pewnej szkoły, czyli ewolucja liceum w latach 1989–2019 z perspektywy krajowej i lokalnej
Thirty years from the life of a certain school, in other words the evolution of the high school in 1989–2019 from the national and the local perspective
Autorzy:
Udzik, Beata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/32083742.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydział Filologiczny
Tematy:
high school
change
teacher
student
subject contest
communication
exam
evaluation
liceum
zmiana
nauczyciel
uczeń
olimpiada przedmiotowa
egzamin
ewaluacja
Źródło:
Język - Szkoła - Religia; 2020, 15; 112-133
2080-3400
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem artykułu jest historia liceum w ostatnich trzydziestu latach opisywana z perspektywy wybranego liceum ogólnokształcącego w 25-tysięcznym mieście powiatowym w Wielkopolsce. Źródłem danych do opisu są dokumenty szkoły, dane statystyczne zaczerpnięte z Systemu Informacji Oświatowej oraz raportów maturalnych, wydawnictwa przygotowywane na kolejne jubileusze szkoły (mające już dziś wartość historyczną, notujące świadomość ludzi na temat placówki), prasa lokalna. Traktowane są one nie tylko jako źródło danych w ujęciu statystycznym, ale także – przede wszystkim – jako świadectwa uczestnictwa w życiu szkoły z perspektywy ucznia czy nauczyciela. Celem szkicu jest wskazanie związku między małą a wielką historią oraz wpływu głównych nurtów przemian w polskiej oświacie w latach 1989–2019 na sytuację konkretnej wspólnoty edukacyjnej oraz jej ewolucję.

The topic of this article is the history of the high school in 1989 until 2019 described as a case study. The sources of data for this article are: the school documents, needed statistics taken from the Educational Information System, matura exam reports, jubilee publications, local press. They are the sources of statistical data and the testimony of participating in the school life from the student’s and teacher’s perspective. The aim of this work is to show the connection between the little and the big history and the influence of the main trends in the changes in the polish educational system in 1989–2019 on the situation and evolution of the specific educational community.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies