"Safe voyage from berth to berth" — this is the goal of all e-navigation strains, driven by new technologies, new infrastructures and new organizational structures on bridge, on shore as well as in the cloud. To facilitate these efforts suitable engineering and safety/risk assessment methods have to be applied. Understanding maritime transportation as a sociotechnical system allows system engineering methods to be applied. Formal and simulation based verification and validation of e-navigation technologies are important methods to obtain system safety and reliability. The modelling and simulation toolset HAGGIS provides methods for system specification and formal risk analysis. It provides a modelling framework for processes, fault trees and generic hazard specification and a physical world and maritime traffic simulation system. HAGGIS is accompanied by the physical test bed LABSKAUS which implements a reference port and waterway. Additionally, it contains an experimental Vessel Traffic Services (VTS) implementation and a mobile integrated bridge enabling in situ experiments for technology evaluation, testing, ground research and demonstration. This paper describes an integrated seamless approach for developing new e-navigation technologies starting with virtual simulation based assessment and ending in physical real world demonstrations.
„Bezpieczna podróż od nabrzeża do nabrzeża” — to cel całego procesu e-nawigacji, napędzanego nowymi technologiami, nową infrastrukturą i nową organizacją pracy na mostku, na lądzie, ale także w technologii chmury znanej z informatyki. By ułatwić te wysiłki, należy zastosować również odpowiednie metody ocena ryzyka. Rozumiejąc transport morski jako system socjotechniczny, można do tych celów zastosować metody inżynierii systemów. Formalna ocena ryzyka, a także oparta na symulacjach weryfikacja i walidacja technologii e-nawigacji to ważne metody oceny bezpieczeństwa i niezawodności systemu. Modelowanie i zestaw narzędzi symulacyjnych HAGGIS okazują się odpowiednimi instrumentami do opisu systemu i formalnej analizy ryzyka. Wyznaczają ramy dla modelowania procesu, sporządzenia drzewa błędów i generowania wykazu zagrożeń, jak również otoczenia fizycznego i symulacji ruchu morskiego. HAGGIS jest wspierany przez rzeczywisty poligon testowy LABSKAUS, który implementuje port i drogi wodne. Dodatkowo obejmuje on eksperymentalny system nadzoru ruchu (VTS) oraz mobilny zintegrowany mostek umożliwiający realne eksperymenty dla oceny technologii, testowania i demonstracji. W artykule opisano zintegrowane, spójne podejście do rozwijania nowych technologii e-nawigacji, zaczynając od wirtualnej symulacji, a kończąc na demonstracjach w fizycznej rzeczywistości.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00