For ITS (Intelligent Transport Systems), especially for land vehicles, precise position is the
prime information. GNSS is the most popular navigation system. Generally, ITS demands
lane distinguishable positioning accuracy. However urban area is most environments of land
vehicles and the signal blocks of satellite with low elevation angle, multipath error and etc.
make unreliable positioning results. Especially, lack of number of visible satellites (fewer
than 4 satellites) cannot provide positioning results.
QZSS (Quasi-Zenith Satellite System) which operated by Japan has high interoperability. In
addition, its elevation angle is very high in long time in Korea. It means QZSS signal can be
received in urban area and it can be great advantage for land vehicles.
The most positioning errors are occurred by multipath, cycle slip, and etc. For example,
multipath error is unexpected momentary error. In order to reduce position error, smoothing
technique in position domain is needed.
In this paper, precise positioning for land vehicles was evaluated. First, by using QZSS,
probability of navigation solution was enhanced. Second, the reliability is improved
by smoothing positioning result using Doppler measurement. The analysis was performed by
trajectory analysis using precise map data.
Dla inteligentnych systemów transportowych, zwłaszcza w odniesieniu do pojazdów lądowych,
dokładna informacja o pozycji jest pierwszorzędna. Systemy satelitarne (GNSS) to
obecnie najbardziej popularne systemy nawigacyjne. Zasadniczo inteligentne systemy transportowe
wymagają znajomości pozycji determinowanej warunkami drogowymi, a obszary
miejskie stanowią środowisko, w którym porusza się największa liczba pojazdów lądowych.
Takie ograniczenia, jak przesłanianie niskich satelitów, błąd wielodrożności i tym podobne
powodują, że pozycje wyznaczane metodami satelitarnymi stają się mało wiarygodne. Brak
wyznaczeń może być spowodowany zwłaszcza brakiem dostatecznej liczby widocznych
satelitów (mniej niż cztery).
QZSS (Quasi-Zenitalny System Satelitarny), uruchomiony w Japonii, cechuje się w tym
względzie niezwykle korzystnymi cechami. W dodatku jego wysokość topocentryczna przez
długi czas jest bardzo duża dla obserwatora znajdującego się w Korei. Oznacza to, że sygnał
tego systemu może być odbierany w obszarze miejskim, co stanowi bardzo korzystną cechę
dla pojazdów lądowych.
Większość błędów pozycji wynika w tym wypadku z błędu wielodrogowości, przeskoków
fazy i tym podobnych. Na przykład, wielodrogowość obrazuje się jako chwilowe, niespodziewane
odchylenie pozycji. Dla zmniejszenia tego rodzaju błędów niezbędna jest technika
wygładzania pozycji.
W artykule ocenie poddano dokładność pozycjonowania pojazdów lądowych. Po pierwsze
poprzez zastosowanie QZSS poprawiono prawdopodobieństwo poprawnego rozwiązania, po drugie poprzez zastosowanie technik wygładzania z użyciem pomiarów dopplerowskich
poprawiono wiarygodność wyznaczeń. Analizy wyników dokonano przez analizę trajektorii,
odnosząc ją do dokładnych danych mapy.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00