The paper presents a method for the initial settings selection in Inertial Navigation Systems (INS), applying the DISUPT (Dynamic Initial Settings UpdaTe) technique. This technique is understood as a correction of the initial settings (initial azimuth and gyroscope drifts) when the vehicle is in the navigation mode in order to achieve the best accuracy of the navigation. The first part of the work describes the initial settings quality criteria; including their computation algorithms, examples of characteristics and sensitivity analysis. Further two types of the DISUPT methods have been presented. Finally, the optimization results and conclusions concerning further research have been formulated.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE
W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00