W artykule zostały przedstawione wyniki analizy zadań przewozowych wykonanych
w latach 2006–2012 w transporcie drogowym z uwzględnieniem praktyki
zawierania umów na przewóz paliw płynnych. Pokazano, że efektywność ekonomiczna
działalności przewoźników w dużej mierze zależy od tego, czy uwzględniono podczas
zawierania umowy przewozowej różnorakie czynniki rynkowe, jak np. wzrost cen paliw
płynnych, poziom konkurencji na rynku dystrybucji tych paliw, podejście do ustalania
wynagrodzenia za wykonaną pracę przewozową stosowane przez producentów paliw.
The paper included the results of the transport tasks research for liquid fuels distribution
by road transport taking into consideration of real-based practice the conclusion
of transportation agreements. The analysis focused on different transport rates for
various types of fuels transportation strategies in the period 2006–2012. The research
results shows that economic efficiency for Carriers depends on the ways to enter into
transportation contracts as well as various market factors, e.g. an increase of liquid fuels
prices, tightening competition on the distribution market of these fuels, various changes
into transportation agreements by Producers of fuels.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00