Kabotaż drogowy jest jednym z najbardziej złożonych i trudnych problemów
wspólnej polityki transportowej UE. Liberalizacja rynku kabotażowego jest procesem
rozpoczętym w 1993 roku i dotychczas niezakończonym. Celem tego artykułu jest
przedstawienie i analiza najważniejszych zagadnień z zakresu regulacji kabotażu, rozwoju
tego segmentu rynku w odniesieniu do ciężarowego transportu samochodowego,
praktyki ograniczeń i wyłączenia ze wspólnych zasad w kontekście wyzwań jednolitej
europejskiej przestrzeni transportu. Syntetycznie odniesiono się do aktualnego problemu
zasad socjalnych pracy w transporcie.
Road freight cabotage is one of the most complex and difficult problem of EU common
transport policy (CTP). Liberalisation of EU cabotage market is a process started in
1993 and not finished up to now. The aim of this paper is presentation and analysis of the
most important issues on cabotage regulation, market development, restrictions and exemptions
from the EU common rules in the context of the single European transport area.
Some comment is given to current discussion on social rules in road freight cabotage.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00