Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Inteligentne systemy transportowe na przykładzie koncepcji nawigacyjnego systemu automatycznej identyfikacji niebezpieczeństw (SAIN) dla żeglugi śródlądowej

Tytuł:
Inteligentne systemy transportowe na przykładzie koncepcji nawigacyjnego systemu automatycznej identyfikacji niebezpieczeństw (SAIN) dla żeglugi śródlądowej
Intelligent transport systems for example theconcept of navigational system automatic identification dangers (SAID) for inland waterway
Autorzy:
Miciuła, I.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/319725.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Szczeciński. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Tematy:
inteligentne systemy transportowe
wizualizacja informacji
systemy wspomagania decyzji
intelligent transport systems
information visualization
decision support systems
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Problemy Transportu i Logistyki / Uniwersytet Szczeciński; 2014, 27; 121-136
1640-6818
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia autorską koncepcję systemu automatycznej identyfikacji niebezpieczeństw (SAIN) w żegludze śródlądowej. System opiera się na dwóch równolegle działających metodach, a mianowicie na deterministycznym modelu matematycznym i systemie ekspertowym z logiką rozmytą. Tak zbudowany system wspomagania decyzji poza matematycznymi miarami uwzględnia również decyzje (zachowania) ekspertów, czyli nawigatorów żeglugi śródlądowej. Pozwala to na zwiększenie bezpieczeństwa pracy oraz wzrost efektywności i wydajności wykorzystania torów wodnych. W artykule przedstawiono problematykę integracji informacji pobranych ze specjalistycznych urządzeń tworzących system oraz metodykę działania samego systemu. Koncepcję autorskiego hybrydowego systemu wspomagania decyzji umieszczono w kontekście aktualnie rozwijanych systemów informacji rzecznej (RIS), co dodatkowo wskazuje na miejsce działania opracowanego systemu oraz jego praktyczne zastosowanie. W artykule omówiono podstawowe mechanizmy inteligentnych systemów transportowych, które przyczyniają się do wymiernych korzyści w zakresie ekonomiki transportu i bezpieczeństwa.

The paper presents a concept of the navigation system, automatic identification of hazards (SAIN) for inland waterways. The system is based on two parallel operating methods, namely the deterministic mathematical model and expert system with fuzzy logic. So the decision support system built outside the mathematical measures also take into account the decisions (behavior) expert (navigators inland waterway). This increases safety and increase the effectiveness and efficiency of use of the fairway. The article presents the integration of information taken from the specialized equipment to operate the system and methodology of operation of the system itself. The concept of hybrid decision support system placed in the currently developed river information services (RIS), which indicates the site of action drawn up the system and its practical application. The article discusses the key mechanisms of intelligent transportation systems that contribute to measurable benefits in the area of transport economics and security.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies