Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategiczna orientacja na odpowiedzialność społeczną i środowiskową. Wyniki badań empirycznych

Tytuł:
Strategiczna orientacja na odpowiedzialność społeczną i środowiskową. Wyniki badań empirycznych
Strategic orientation towards social and environmental responsibility. Empirical research results
Autorzy:
Mierzejewska, Wioletta
Gregorczyk, Sylwester
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/31805777.pdf
Data publikacji:
2024-06-03
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Zarządzania i Finansów
Tematy:
strategy
corporate social responsibility
environmental responsibility
orientacja strategiczna
odpowiedzialność społeczna
odpowiedzialność środowiskowa
Źródło:
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów; 2024, 197; 107-118
1234-8872
2657-5620
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Fundamentalne dla przyszłości przedsiębiorstwa zagadnienia znajdują odbicie w oficjalnych dokumentach strategicznych – misji i strategii. Celem artykułu jest określenie stopnia orientacji strategicznej na aspekty odpowiedzialności społecznej i środowiskowej badanych przedsiębiorstw w Polsce, poprzez pomiar tych zagadnień w strategii i misji przedsiębiorstwa. Autorzy analizując 648 przedsiębiorstwa, stwierdzają, że badane podmioty cechuje średni poziom dojrzałości w strategicznym orientowaniu się na aspekty społeczne i środowiskowe. Tylko przynależność do grupy kapitałowej skutkuje większą dojrzałością strategiczną we wdrażaniu aspektów społecznych i środowiskowych.

Fundamental issues for the future of the company are reflected in official strategic documents: its mission statement and strategy. The aim of the article is to determine the level of strategic orientation towards social and environmental responsibility aspects among the surveyed enterprises in Poland, by measuring these issues in the company’s strategy and mission statement. Analyzing 1002 enterprises, the authors find that the surveyed entities exhibit a moderate level of maturity in strategically orienting towards social and environmental aspects. Only belonging to a capital group results in greater strategic maturity in implementing social and environmental aspects.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies