Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak ocalić kota Schroedingera? O podejściu paradoksalnym w zarządzaniu strategicznym

Tytuł:
Jak ocalić kota Schroedingera? O podejściu paradoksalnym w zarządzaniu strategicznym
How to save Schroedinger’s Cat? On the paradoxical approach to strategic management
Autorzy:
Lichtarski, Janusz Marek
Witek-Crabb, Anna
Rojek-Nowosielska, Magdalena
Ignacy, Jarosław
Kaleta, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/31804160.pdf
Data publikacji:
2024-06-03
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Zarządzania i Finansów
Tematy:
strategic management
dilemmas
environmental uncertainty
dylematy
niepewność otoczenia
zarządzanie strategiczne
Źródło:
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów; 2024, 196; 9-23
1234-8872
2657-5620
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania jest identyfikacja podejścia strategów do paradoksów związanych z zarządzaniem strategicznym organizacją, w warunkach wzmożonej niepewności. W ramach celu istotne jest zidentyfikowanie zarówno opinii strategów na temat paradoksów, jak i doświadczeń w ich wykorzystaniu w praktyce zarządzania strategicznego. Badanie prowadzone było w podejściu jakościowym z wykorzystaniem pogłębionych wywiadów ze strategami (n = 18). Wyniki badań wskazują, że w warunkach wzmożonej niepewności stratedzy stosują rozwiązania i praktyki charakterystyczne dla podejścia paradoksalnego. Ukazuje to istotną zmianę w zastosowaniu optyki paradoksów w warunkach dużej niepewności otoczenia, wywołanej pandemią COVID-19 i jej następstwami.

The aim of the study is to identify strategists’ approaches to paradoxes associated with strategic management in organizations under conditions of increased uncertainty. In pursuit of this goal, it is crucial to both identify strategists’ opinions on paradoxes and explore their experiences in applying them in the practice of strategic management. The research was conducted using a qualitative approach, employing in-depth interviews with strategists (n = 18). The research findings indicate that, in conditions of heightened uncertainty, strategists employ solutions and practices characteristic of a paradoxical approach. This reflects a significant shift in the application of paradoxical perspectives under conditions of high environmental uncertainty, triggered by the COVID-19 pandemic and its consequences.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies