Working with Deprived and Depraved Children in the Perspective of Symbolic Interactionism Praca z dziećmi zagrożonymi wykluczeniem i demoralizacją w perspektywie symbolicznego interakcjonizmu
Introduction: By creating a framework composed of such concepts as the self, definition of the situation, meaning, joint action, making indications, and social labelling, symbolic interactionism (SI) provides us with a useful conceptual apparatus for understanding human behavior and analyzing the process of criminogeneity.
Research Aim: Similar to the way that Howard Becker has discussed the social character of deviations using excerpts of interviews that he carried out with marijuana smokers and jazz musicians, I try to show on the basis of interviews with counsellors how we can use methods of rehabilitation drawing from SI to social work and treatment of at-risk and delinquent youth.
Method: These findings were based on data drawn from in-depth interviews (semi-structured) with counsellors from day care treatment centres (sociotherapists).Results: The article presents four methods of rehabilitation and social work with at-risk and delinquent youth, which were generated from collected data and from the theory of SI.
Conclusion: Probation officers, social workers, counsellors, street workers, sociotherapists are professions that can use the ideas and methods presented in the article in their professional practice.
Wprowadzenie: Interakcjonizm symboliczny (SI) tworząc ramę teoretyczną złożoną z takich koncepcji jak: „ja”, definicja sytuacji, znaczenie, wspólne działanie, wskazywanie, naznaczanie społeczne dostarcza nam użytecznej aparatury pojęciowej do zrozumienia ludzkiego zachowania oraz prześledzena procesu krymionogenezy.
Cel badań: Podobnie jak Howard Becker omówił społeczny charakter dewiacji na podstawie fragmentów wywiadów, które przeprowadził z palaczami marihuany i muzykami jazzowymi, staram się na podstawie wywiadów z wychowawcami pokazać, w jaki sposób możemy metody wychowawcze wygenerowane z SI zastosować do pracy socjalnej i resocjalizacji młodzieży zagrożonej i przestępczej.
Metoda badań: Wnioski badawcze wygenerowano z danych pochodzących z wywiadów pogłębionych (częściowo ustrukturyzowanych) z wychowawcami pracującymi w świetlicy (socjoterapeutami).Wyniki: W artykule omówiono cztery metody resocjalizacji i pracy socjalnej z młodzieżą zagrożoną i przestępczą, które udało się wygenerować na podstawie zebranych danych oraz teorii SI.
Wnioski: Kuratorzy sądowi, pracownicy socjalni, wychowawcy, streetworkerzy, socjoterapeuci, to profesje, które mogą skorzystać w swojej praktyce zawodowej z idei i metod przedstawionych w artykule.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00