Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Porównanie wybranych właściwości mechanicznych laminatu z kompozytem przekładkowym z korkowym rdzeniem

Tytuł:
Porównanie wybranych właściwości mechanicznych laminatu z kompozytem przekładkowym z korkowym rdzeniem
Comparison of selected mechanical properties of laminates and sandwich composites with cork core
Autorzy:
Kukliński, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/316998.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
kompozyty przekładkowe
żywice poliestrowe
właściwości mechaniczne
udarność
zginanie statyczne
sandwich composites
polyester resins
mechanical properties
toughness
static bending
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2017, 18, 12; 1004-1007, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono i omówiono wyniki badań udarnościowych oraz statycznych prób zginania laminatów i kompozytów z przekładką korkową grubości 4 mm, wykonanych na bazie dwóch żywic poliestrowych: ortoftalowej A105 oraz izoftalowej K530. Próbki na bazie żywicy A105 wykazały większą sztywność oraz zdolność przenoszenia większych naprężeń normalnych przy zginaniu, natomiast próbki wykonane na bazie żywicy izoftalowej K530 wykazały większą udarność. Żywica A105 charakteryzująca się mniejszą lepkością lepiej przesączała przekładkę korkową zwiększając sztywność i opóźniając proces rozwarstwienia kompozytu przekładkowego.

This paper discussed selected mechanical properties of laminates and cork sandwich composites based on orthophthalic and isophthalic polyester resins. Due to lower viscosity and greater flexural modulus, the orthophthalic resin A105 may be applied for construction of part of vehicle body, that are not subject to impact. The same structures based on isophthalic resin K530 may be used for vehicle body parts subject to impact forces due to its capacity of energy absorbation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies