Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza ekologicznych i ekonomicznych parametrów roboczych silnika z zapłonem samoczynnym pracującego na paliwach pochodzenia roślinnego

Tytuł:
Analiza ekologicznych i ekonomicznych parametrów roboczych silnika z zapłonem samoczynnym pracującego na paliwach pochodzenia roślinnego
The ecological and economical working diesel engine parameters analysis powered by biodiesel
Autorzy:
Osipowicz, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/316674.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
analiza parametrów
parametry ekologiczne
parametry ekonomiczne
silnik z zapłonem samoczynnym
paliwa pochodzenia roślinnego
parametric analysis
ecological parameters
economical parameters
diesel engine
biodiesel
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2012, 13, 5; 363-369
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu było porównanie paliw pochodzenia roślinnego takich jak ester metylowy oleju rzepakowego (B100) i olej rzepakowy (OR), oraz ich wpływ na emisję substancji toksycznych do atmosfery oraz jednostkowe zużycie paliwa. Badania eksperymentalne zostały przeprowadzone przy użyciu silnika ZS z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Podczas badań silnik pracował według zewnętrznej charakterystyki prędkościowej. Przeprowadzone badania wykazały, że na emisję substancji toksycznych do atmosfery wpływ rodzaj zastosowanego paliwa. Analiza przeprowadzonych badań wykazała, że paliwa pochodzenia roślinnego wpływają na emisję substancji toksycznych do otoczenia, jednostkowe zużycie paliwa oraz podstawowe parametry robocze silnika z zapłonem samoczynnym.

The aim of article was compare Bio Diesel like rapeseed oil methyl esters (B100) and rape oil (OR) having an influence on toxic substances emission and individual fuel consumption. The experimental researches have been carried out by using Diesel engine with direct fuel injection. The engine operated in the external speed regime. The researches revealed that the sort of fuel affected on toxic substances emission and individual fuel consumption. The analysis of carried out researches demonstrated that Bio fuels having an influence on Diesel engine working parameters.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies