Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emisja spalin silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego mikroemulsją wodno-paliwową

Tytuł:
Emisja spalin silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego mikroemulsją wodno-paliwową
Exhaust gases emission of the diesel engine fuelled with water-fuel microemulsion
Autorzy:
Górski, K.
Czerwonka, D.
Bocho-Janiszewska, A.
Wasilewski, T.
Lotko, W.
Longwic, R.
Hernik, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/316026.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
silnik o zapłonie samoczynnym
olej napędowy
mikroemulsja paliwowa
emisja spalin
diesel engine
diesel oil
fuel microemulsion
exhaust emission
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2017, 18, 6; 710-713, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące oceny emisji wybranych składników spalin z silnika AD3.152 zasilanego mikroemulsją wodno – paliwową. Badania przeprowadzono dla oleju oraz mikroemulsji woda – olej napędowy, zawierającej 4 i 8 % (m/m) wody. Testy silnikowe wykonano w warunkach ustalonych dla średnich obciążeń silnika tj. 80, 100 i 120 Nm i prędkości wału korbowego 1600 obr/min. Uzyskane wyniki wskazują, że dla przyjętych warunków testu nie stwierdzono istotnego wpływu wody zawartej w mikroemulsji paliwowej na zmianę stężenia badanych składników spalin silnika.

Paper presents research results of selected exhaust gases from the AD3.152 diesel engine fuelled with water-diesel oil microemulsion. Tests were carried out for a diesel oil as well as for its microemulsion containing 4 and 8 % of water by weight. Engine research were done for a stationary condition at a middle load of 80, 100 and 120 Nm and for the crankshaft rotational speed of 1600 rpm. Results of these preliminary research suggest that content of water in tested microemulsions has not of any significant impact on emissions from tested engine.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies