Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Passenger cars in the RAPEX notifications

Tytuł:
Passenger cars in the RAPEX notifications
Samochody osobowe w notyfikacjach systemu RAPEX
Autorzy:
Pigłowski, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/315701.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
passenger car
notification
RAPEX
Statistica
samochód osobowy
notyfikacja
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2018, 19, 6; 198-201, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the study presented similarities within 1533 notifications on passenger cars (subcategory of category motor vehicles)in the Rapid Alert System for Dangerous Non-food Products (RAPEX) in 2006-2017. The studies took into account passenger car brands and year, submitting country, origin country, risk type and entity taking measures. The cluster analysis using two-way joining in Statistica 12 was applied. The most frequently the following brands were notified: Renault, Peugeot, Citroën (originated from France) and Mercedes (from Germany). The number of notifications increased from 2006 to 2017. The passenger cars in the RAPEX were most commonly notified by Germany (it related to Mercedes). The most commonly risks, which were notified were injuries and also fire. The measures against to notified cars were usually taken by economic operator (manufacturer, distributor or importer).

W artykule przedstawiono podobieństwa w zakresie 1533 notyfikacji dotyczących samochodów osobowych (podkategoria kategorii pojazdy silnikowe) w Systemie Szybkiego Powiadamiania o Niebezpiecznych Produktach Nieżywnościowych (RAPEX) w latach 2006-2017. W badaniach wzięto pod uwagę marki samochodów osobowych oraz rok, kraj zgłaszający, kraj pochodzenia, typ ryzyka i podmiot podejmujący środki. Zastosowano analizę skupień z wykorzystaniem metody grupowania obiektów i cech w programie Statistica 12. Najczęściej notyfikowane były następujące marki: Renault, Peugeot Citroën (pochodzące z Francji) oraz Mercedes (z Niemiec). Ilość notyfikacji wzrosła od 2006 do 2017 roku. Samochody osobowe w systemie RAPEX były najczęściej notyfikowane przez Niemcy (dotyczy to Mercedesa). Najczęściej zgłaszanym ryzykiem były zranienia, a także ogień. Środki wobec notyfikowanych samochodów były zwykle podejmowane przez operatora ekonomicznego (producenta, dystrybutora lub importera).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies