Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena energochłonności układów napędowych lokomotyw spalinowych

Tytuł:
Ocena energochłonności układów napędowych lokomotyw spalinowych
The assessment of the energy consumption of diesel locomotives propulsion systems
Autorzy:
Andrzejewski, Maciej
Świechowicz, Robert
Merkisz, Jerzy
Stawecki, Włodzimierz
Daszkiewicz, Paweł
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/315543.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
lokomotywa spalinowa
układ napędowy
zużycie paliwa
diesel locomotive
propulsion system
fuel consumption
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2019, 20, 6; 134-138
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule dokonano oceny wskaźników ekonomicznych wybranych typów lokomotyw użytkowanych na liniach kolejowych w Polsce. Pojazdy szynowe charakteryzują się niższą energochłonnością w porównaniu do większości stosowanych obecnie środków transportu, co przekłada się na większą wydajność systemu transportu w skali całego kraju. Udział transportu szynowego w transporcie w Polsce i jego rozwój jest ograniczony kilkoma aspektami związanym z kosztami zakupu i eksploatacji pojazdów, infrastruktury oraz dostępnością nowych technologii. W artykule przedstawiono m.in. wyniki pomiarów przeprowadzonych na kilkunastu egzemplarzach lokomotywy ST44 o różnym stopniu zużycia technicznego. Badania wykazały przede wszystkim wpływ stopnia tego zużycia na wielkość zużycia paliwa przez układ napędowy.

The article evaluates economic indicators of selected types of locomotives used on railway lines in Poland. Rail vehicles are characterized by lower energy consumption compared to the majority of currently used means of transport, which translates into higher efficiency of the transport system in the whole country. The share of rail transport in Poland and its development is limited by several aspects related to the costs of purchase and operation of vehicles, infrastructure and the availability of new technologies. The article presents, among others the results of measurements carried out on several ST44 locomotives with varying degrees of technical wear. The research showed above all the impact of the degree of this consumption on the fuel consumption by the propulsion system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies