Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ kąta wyprzedzenia wtrysku na jednostkowe zużycie paliwa oraz na emisję substancji toksycznych w silniku ZS zasilanym olejem rzepakowym

Tytuł:
Wpływ kąta wyprzedzenia wtrysku na jednostkowe zużycie paliwa oraz na emisję substancji toksycznych w silniku ZS zasilanym olejem rzepakowym
The fuel injection advance angle effect on individual fuel consumption and toxic emission in diesel engine powered by rape oil
Autorzy:
Osipowicz, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/315409.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
silniki o zapłonie samoczynnym
zużycie paliwa
biopaliwa
olej rzepakowy
compression ignition engine
fuel consumption
biofuels
rapeseed oil
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2012, 13, 4; 134-139
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu było omówienie wpływu zmian kąta wyprzedzenia wtrysku w silniku z zapłonem samoczynnym zasilanym olejem rzepakowym na emisję substancji toksycznych do otoczenia oraz jednostkowe zużycie paliwa. Badania eksperymentalne zostały przeprowadzone przy użyciu silnika ZS z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Podczas badań silnik pracował według zewnętrznej charakterystyki prędkościowej. Przeprowadzone badania wykazały, że na emisję substancji toksycznych do atmosfery wpływ ma kąt wyprzedzenia oraz rodzaj zastosowanego paliwa. Analiza przeprowadzonych badań wykazała, że paliwo w postaci oleju rzepakowego wpływa na parametry pracy silnika z zapłonem samoczynnym.

The aim of article was discussion how the fuel injection advance angle has an influence on toxic substances emission and individual fuel consumption in Diesel engine powered by rape oil. The experimental researches have been carried out by using Diesel engine with direct fuel injection. The engine operated in the external speed regime. The researches revealed that the fuel injection advance angle and sort of using fuel affected on toxic substances emission. The analysis of carried out researches demonstrated that the rapes fuel influenced on Diesel engine main work parameters.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies