Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Propozycja oceny skurczu odlewniczego hybrydowych kompozytów epoksydowych stosowanych w transporcie morskim i lądowym

Tytuł:
Propozycja oceny skurczu odlewniczego hybrydowych kompozytów epoksydowych stosowanych w transporcie morskim i lądowym
Proposal of evaluating the foundry shrinkage of hybrid epoxy composites used in sea and land transport
Autorzy:
Bryll, K.
Deja, A.
Kaszycki, L.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/315034.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
kompozyty polimerowo-ceramiczne
recykling
odlewanie
skurcz objętościowy
polymer-ceramic composites
recycling
casting
volume shrinkage
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2018, 19, 12; 62-65
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy określano wpływ połączenia dwóch materiałów fazy umocnienia, o skrajnych właściwościach mechanicznych, na skurcz objętościowy kompozytów hybrydowych o osnowie epoksydowej. Do badań zastosowano jako materiał umocnienia tworzywo pochodzące z recyklingu materiałowego ze względu na rozwijający się przemysł stoczniowy, który dąży do poszukiwań nowoczesnych sposobów zagospodarowania odpadów, powstających przy demontażu małych jednostek pływających. Materiał badawczy wytworzono w wyniku odlewania grawitacyjnego do formy półotwartej. Powstały kompozyt to: osnowa - żywica epoksydowa oraz umocnienie - włókna szklanego w udziale masowym 1%, jak również pianka poliuretanowa w udziale 1% do 10% masowym.

This work determines the effect of combining two reinforcement phase materials, with extreme mechanical properties, on volume shrinkage of hybrid epoxy based composites. The strenghtening material used for the research was material recycled due to the developing shipbuilding industry, which seeks to search for modern ways of waste management, arising during the dismantling of small vessels. The research material was created as a result of gravity casting into a semi-open form of epoxy resin matrix and reinforcement of fiber glass (in mass fraction of 1%), as well as polyurethane foam (in the proportion of 1% to 10% by mass).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies