Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wstępna ocena powtarzalności wskazań mobilnego czujnika warunków drogowych

Tytuł:
Wstępna ocena powtarzalności wskazań mobilnego czujnika warunków drogowych
Preliminary evaluation of repeatability for a mobile road weather information sensor
Autorzy:
Brzozowski, K.
Maczyński, A.
Ryguła, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/315022.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
warunki drogowe
nawierzchnia drogowa
stan nawierzchni drogowej
czujnik mobilny
powtarzalność wyników pomiarów
MARWIS
road conditions
road surface
mobile sensor
repeatability of measurement results
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2018, 19, 6; 368-374, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań drogowych związanych z oceną powtarzalności wskazań mobilnego czujnika warunków drogowych. Czujniki takie coraz częściej stosowane są przez zarządców dróg do oceny ich aktualnego stanu. Mogą również służyć do wyznaczania newralgicznych odcinków, na których najczęściej dochodzi do lokalnych zmian przyczepności jezdni. Przeprowadzone w ramach pracy testy dotyczą powtarzalności wskazań w zróżnicowanych warunkach oświetlenia (dzień, noc) oraz w zależności od prędkości przejazdu. Badania przeprowadzono dla czujnika MARWIS firmy Lufft na wybranym odcinku testowym obejmującym drogi o różnym natężeniu ruchu i sposobie utrzymaniu w sezonie zimowym.

The article presents the results of road tests related to repeatability evaluation of the mobile road weather sensor readings. This kind of sensors is increasingly used by road administrators to assess current state of roads. They can be also used to identify road sections where local changes in friction occur most often. The carried out tests concern the repeatability of readings for different lighting conditions (day and night) and vehicle speed. The research was performed using the Lufft MARWIS sensor on roads with different traffic intensity and different standards of winter maintenance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies