Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modeling of the impact of means of transport on environment

Tytuł:
Modeling of the impact of means of transport on environment
Modelowanie oddziaływania środków transportu na otoczenie
Autorzy:
Bril, J.
Rydygier, E.
Strzyżakowski, Z.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/314852.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
transport
vibration
surface wave
research
środki transportu
drgania
fala powierzchniowa
badania
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2016, 17, 12; 843-850
1509-5878
2450-7725
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents a study of the impact of means of transport on the environment taking into account the spread of vibrations from sources which are rail vehicles moving on tracts or motor vehicles moving on roads. Research has been done considering the dynamic properties of subsoil modeled by an elastic half-space. Also the paper presents the results of research the impact of means of transport on engineering objects. In these studies it takes into account that in a soil as a continuum center spreads Rayleigh surface wave acting on the engineering structures modeled by rigid body, which interacts with an elastic half-space.

W pracy przedstawiono badania oddziaływania środków transportu na otoczenie biorąc pod uwagę rozprzestrzenianie się drgań od źródeł jakimi są przemieszczające się po torach pojazdy szynowe, a po drogach pojazdy samochodowe. W badaniach tych uwzględniono własności dynamiczne gruntu stanowiącego podłoże torów lub jezdni. Przyjęto model gruntu jako sprężystą półprzestrzeń. W pracy przedstawiono także wyniki badań wpływu oddziaływania środków transportu na obiekty inżynierskie. W badaniach tych uwzględniono, że w gruncie jako ośrodku ciągłym rozprzestrzenia się fala powierzchniowa Rayleigha oddziaływująca na obiekt inżynierski modelowany bryłą sztywną, która współdziała z półprzestrzenią sprężystą.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies