Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Optymalny przydział autobusów do pozamiejskich linii komunikacyjnych w Ostrowcu Świętokrzyskim

Tytuł:
Optymalny przydział autobusów do pozamiejskich linii komunikacyjnych w Ostrowcu Świętokrzyskim
The optimal allocation of the buses to the suburban lines in Ostrowiec Świętokrzyski
Autorzy:
Oziomek, J.
Rogowski, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/314824.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
programowanie liniowe
transport miejski
optymalizacja transportu
zużycie paliwa
minimalizacja zużycia
linear programming
urban transport
optimization
transport optimization
fuel consumption
minimization of consumption
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2016, 17, 4; 14-19
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowane zostały praktyczne możliwości wykorzystania metod programowania liniowego w transporcie miejskim. Przedmiotem rozważań stał się taki przydział autobusów do linii, który zapewni możliwie najmniejsze zużycie paliwa, a co za tym idzie - przyczyni się do zmniejszenia kosztów prowadzenia działalności. Ma to bowiem szczególne znaczenie w sytuacji, gdy gminny przewoźnik realizuje część przewozów na zasadach komercyjnych. Przydział do autobusów nie może być dowolny. Należy uwzględnić szereg warunków ograniczających, tzn. z jednej strony rozmiary pracy przewozowej, a z drugiej różnorodność i ograniczoną liczbę wozów w parku taborowym.

The paper presents practical possibilities of using linear programming methods in urban transport. The problem was such allocation of the buses to the lines that assures the lowest possible fuel consumption and thus contributes to reducing the costs of doing business. This is especially important when the public carriers realise the part of transport on a commercial basis. The allocation of the buses cannot be arbitrary. The conditions should be considered, i.e. the size of the transport activity and diversity and limited number of the buses.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies