Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ekonomiczne skutki fuzji i przejęć zapoczątkowanych przez Odratrans S.A. dla rozwoju sektora transportu śródlądowego w Polsce

Tytuł:
Ekonomiczne skutki fuzji i przejęć zapoczątkowanych przez Odratrans S.A. dla rozwoju sektora transportu śródlądowego w Polsce
Economic effects of the mergers and acquisitions conducted by Odratrans S.A. on the possible developments of the Polish inland waterways transport sector in Poland
Autorzy:
Tyc, T. P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/314805.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
transport śródlądowy wodny
Odratrans S.A.
inland waterway transport
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2013, 14, 3; 259-268
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Polski sektor transportu śródlądowego wodnego przeszedł znaczne przeobrażenia w ciągu ostatnich kilku lat. Proces konsolidacji sektora zapoczątkowany w latach 2003-2004 przez Odratrans S.A. (obecnie OT Logistics S.A.), doprowadził do powstania na polskim rynku przedsiębiorstwa o pozycji dominującej. Należy podkreślić, iż ewolucja sektora nie polega jedynie na fuzjach i przejęciach przedsiębiorstw transportowych, lecz na głębokim przeobrażeniu modelu biznesowego w obrębie transportu śródlądowego wodnego, poprzez odejście od samych usług frachtu wodnego na rzecz świadczenia szerokiego spektrum usług logistycznych oraz dodanych. Seria przekształceń strukturalnych oraz własnościowych przyczyniło się do stworzenia podmiotu kontrolujące ok. 80% polskiego sektora transportu wodnego śródlądowego. Ta sytuacja implikuje negatywne skutki dla podtrzymania konkurencyjności w ramach tej gałęzi gospodarki. Niemniej należy podkreślić, iż mogą zaistnieć również pozytywne następstwa tego procesu.

Paper discusses the impact of mergers and acquisitions (M&A) conducted by ODRATRANS S.A. (the company has changed its name to OT LOGISTICS S.A.) on the Polish inland waterways transport sector. Assessment was made concerning concurrence factors, business models evolution, internationalization and globalization of the scope of activities within the sector. Discussed are also the impacts of the M&A on relations between the inland waterways transport sector and its interessaries, especially clients, NGO‘s and different public administration bodies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies