Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ czynników ruchowo-drogowych na przepustowość drogi dwupasowej dwukierunkowej : doświadczenia zagraniczne

Tytuł:
Wpływ czynników ruchowo-drogowych na przepustowość drogi dwupasowej dwukierunkowej : doświadczenia zagraniczne
Impact of traffic-road factors on two-way two-lane highway capacity : foreign experience
Autorzy:
Gondek, S.
Ostrowski, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/314571.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
droga dwupasowa dwukierunkowa
przepustowość
drogi zamiejskie
metoda HCM
two-lane single road
traffic capacity
rural roads
HCM methods
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2017, 18, 12; 1715-1724, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiona jest najczęściej stosowana na świecie metoda do oceny warunków ruchu oraz szacowania przepustowości dla zamiejskich dróg dwupasowych dwukierunkowych, tj. najnowsza wersja amerykańskiej metody Highway Capacity Manual – HCM-6. W wielu krajach świata nieposiadających własnej metody jest ona wykorzystywana do analiz sieci drogowej, pomimo że bazuje na wynikach badań empirycznych i symulacyjnych typowych dla ruchu w USA. W literaturze spotyka się opis badań adaptacyjnych do warunków lokalnych, z których wybrane również zaprezentowano w referacie. Dotyczą one korekty współczynników stosowanych w metodzie oraz badań wpływu czynników drogowo-ruchowych na warunki ruchu panujące na drodze. W Polsce, w ramach programu RID-I/50 (Rozwój Innowacji Drogowych), konsorcjum pracowników kilku uczelni (Politechniki: Krakowska, Warszawska i Gdańska) opracowuje nową metodę oceny warunków ruchu i szacowania przepustowości dla zamiejskich dróg dwupasowych dwukierunkowych.

The article discusses the most commonly used method for estimating traffic performance and capacity of two-way twolane highway ie. the last version of the US Highway Capacity Manual – HCM-6. In many countries of the world without their own method, designers used to this method for analyzing the road network capacity, despite the fact that it was based on the results of empirical and simulation research typical for US vehicles and behaviors. The selected descriptions about others foreign research were also presented in the paper. They concern the adjustment of the coefficients used in the method and the study of the influence of roadtraffic factors on traffic performance. In Poland, a consortium of several universities (Cracow, Warsaw and Gdansk University of Technology) is developing a new method of estimating traffic performance and capacity of two-way twolane highway.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies