Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Możliwości i konsekwencje zastosowania zawiesiny węglowo-wodnej jako paliwa alternatywnego do zasilania silników Diesla

Tytuł:
Możliwości i konsekwencje zastosowania zawiesiny węglowo-wodnej jako paliwa alternatywnego do zasilania silników Diesla
The possibilities and consequences of the use of coal-water slurry as an alternative fuel to power diesel engines
Autorzy:
Borkowski, J.
Szada-Borzyszkowski, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/314444.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
spalanie paliw
paliwa alternatywne
paliwa węglowo-wodne
silnik Diesla
emisja substancji szkodliwych
combustion of fuels
alternative fuels
coal-water fuels
diesel engine
emission of harmful substances
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2014, 15, 6; 72-75
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówione zostały zagadnienia spalania paliw w silnikach samochodowych a w szczególności w silnikach Diesla. Zwrócono również uwagę na zagrożenia dla środowiska naturalnego wynikające ze spalania paliw w silnikach samochodowych. Omówiono czynniki jakie powinno spełniać paliwo alternatywne stosowane do zasilania silników. Przedstawiono rodzaje paliw alternatywnych stosowanych obecnie do zasilania współczesnych samochodów. Szczególną uwagę poświęcono możliwościom zastosowania zawiesiny węglowo-wodnej jako paliwa alternatywnego do zasilania silników Diesla. Jednak stosowanie takiego paliwa węglowo-wodnego narzuca konieczność dokonania niezbędnych modyfikacji konstrukcyjnych silnika oraz jego osprzętu. Scharakteryzowano właściwości takiej zawiesiny (wielkość ziaren węgla, lepkość i stabilność) oraz korzyści jakie mogą wynikać z zastosowania nowego rodzaju quasi-płynnego paliwa alternatywnego.

The paper presents some problems concerning fuel burning in vehicles’ engine especially including diesel one. Environmental risk aspects are given as a consequence of burning processes and basing on that one can find a description of factors defining such kind of alternative fuel too. Different kind of such alternative fuels are presented in the paper, especially possibilities of coal-water slurry application for diesel engine are discussed in. One should also have in mind that application of such coal-water fuel forces necessity of engine construction and adequate equipment modification. Characteristics of such slurry (coal grains’ size, viscosity and stability) as well as advantages that may occur in consequence of its usage are finally described in.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies