Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problematyka opracowania systemu ochrony sieci trakcyjnej przed przepięciami w oparciu o warystorowe ograniczniki przepięć

Tytuł:
Problematyka opracowania systemu ochrony sieci trakcyjnej przed przepięciami w oparciu o warystorowe ograniczniki przepięć
Development issues of catenary surge protection system based on a varistor surge arresters
Autorzy:
Białoń, A.
Zawadka, Ł.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/314408.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
sieć kolejowa
trakcja elektryczna
sieć trakcyjna
ograniczniki przepięć
warystor
ochrona przed przepięciami
railway network
electric traction
contact system
overvoltage limiter
varistor
overvoltage protection
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2018, 19, 6; 43-46, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule opisano zagadnienia związane z ochroną sieci trakcyjnej 3 kV DC przed przepięciami pochodzącymi od wyładowań atmosferycznych i procesów komutacyjnych. Zwięźle uwidoczniono problemy wynikające z istnienia tych przepięć, ich źródeł i przedstawiono aktualny stan ochrony przed tymi przepięciami. Omówiono koncepcję ochrony przed przepięciami z wykorzystaniem warystorowych ograniczników przepięć. Zaprezentowano wyniki badań nowego systemu ochrony przed przepięciami.

The article presents issue of determinating an optimal distance between varistors located on 3 kV DC catenary. Line attenuation as a function of distance has been determined during preliminary tests for the following measurement configurations: catenary network unloaded (open), catenary network charged by a value of resistance close to the value of wave impedance of the catenary network test section, catenary network charged by a low voltage varistor. The results allowed to estimate the optimal distance between the varistors and they were verified on the catenary network on Żmigród Test Ring using a surge generator with an amplitude of about 15 kV and varistors designed to work in rail-way enviroment. The methodology and results of these studies were presented and analyzed in this paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies