Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ parametrów regulacyjnych silnika z zapłonem samoczynnym na emisję substancji toksycznych do otoczenia oraz zużycie paliwa

Tytuł:
Wpływ parametrów regulacyjnych silnika z zapłonem samoczynnym na emisję substancji toksycznych do otoczenia oraz zużycie paliwa
The influence of diesel engine adjustment parameters on toxicity substances emission and fuel consumption
Autorzy:
Osipowicz, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/314162.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
zanieczyszczenie środowiska
silnik z zapłonem samoczynnym
substancje toksyczne
environmental pollution
compression-ignition engine
toxic substances
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2011, 12, 5; 318-323
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu było omówienie wpływu kąta wyprzedzenia wtrysku oraz ciśnienia wtrysku na emisję substancji toksycznych do atmosfery oraz jednostkowe zużycie paliwa. Badania eksperymentalne zostały przeprowadzone przy użyciu silnika ZS z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Podczas badań silnik pracował według zewnętrznej charakterystyki prędkościowej. Przeprowadzone badania wykazały, że na emisję substancji toksycznych do atmosfery wpływ mają zarówno kąt wyprzedzenia wtrysku jak i ciśnienie wtrysku. Analiza przeprowadzonych badań wykazała, że istnieje możliwość ograniczenia związków toksycznych w gazach wylotowych oraz zmniejszenie jednostkowego zużycia paliwa poprzez zmianę parametrów regulacyjnych silnika ZS.

The aim of article was discussion how the fuel injection advance angle and fuel pressure injection having an influence on toxic substances emission and individual fuel consumption. The experimental researches have been carried out by using Diesel engine with direct fuel injection. The engine operated in the external speed regime. The researches revealed that the fuel injection advance angle and fuel pressure injection affected on toxic substances emission. The analysis of carried out researches demonstrated that there is a possibility to limitation toxic substances in fumes and reduce individual fuel consumption by changing regulation parameters of Diesel engine.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies