W artykule przedstawiane jest zagadnienie dotyczące właściwego przyporządkowania klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych w Polsce do poszczególnych klas z uwzględnieniem współczynnika żeglowności. Jego istotność w przeszłości jest pomijana, co nie odzwierciedla rzeczywistej sytuacji, którą może zastać użytkownik drogi wodnej śródlądowej przebywając jej kolejny odcinek. W odniesieniu do elementów każdej infrastruktury liniowej – dróg skala swobody ruchu (przepływu) środka transportu ma wpływ na parametru eksploatacyjne i jego bezpieczeństwo. Określenie cyfrowe podstawowego parametru dla drogi wodnej pozostawać powinno nadal niezbędne do jej funkcjonowania.
Classification of waterways has been made based on their basic division and possible to assign parameters. In the original several aspects were took into account, and especially of the underlying criteria to navigable canals. Over the years occurred a loss of application of part of the requirements of the classification including ratio navigability. Currently, it is necessary to return this parameter and expansion of its importance as a parameter to the rivers channeled and freely flowing in urban areas.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00