Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Psychologiczne determinanty zachowań kierowcy w badaniach eksperymentalnego oznakowania drogowego

Tytuł:
Psychologiczne determinanty zachowań kierowcy w badaniach eksperymentalnego oznakowania drogowego
Psychological determinants of driver behaviour in experimental road marking research
Autorzy:
Gąsiorek, K.
Odachowska, E.
Ucińska, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/313871.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
psychologia transportu
psychologiczne determinanty
test psychologiczny
zachowanie kierowcy
oznakowanie drogowe
transport psychology
psychological determinants
psychological tests
driver behavior
road marking
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2017, 18, 12; 104-109, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Referat dotyczy zagadnień testowania i analizy wpływu oznakowania na zachowanie kierowców i warunków ruchu, co stanowi przedmiot eksperymentalnych analiz od wielu lat. Najczęstsze analizy dotyczą środowiska okołodrogowego oraz aspektów widoczności i adekwatnego przekazu znaku. W referacie zostały przedstawione aspekty psychologiczne, które mogą być podstawą do opracowania wytycznych do oceny komunikatywności znaków drogowych i jej wpływu na zmiany zachowań kierujących w obszarze oddziaływania znaku. Omówiono zarówno cechy jednostki mające znaczenie w odbiorze rzeczywistości okołodrogowej, jak i cechy środowiska związane z tymi aspektami.

The issue of testing and analyzing the impact of road signs on the drivers’ behaviour and traffic conditions has been the subject of experimental analyses for many years. The most common analyzes concern the road-side environment and the visibility aspects as well as adequate message transmission. The following paper presents the psychological aspects that can be used as a basis for the development of guidelines for evaluating the communicative nature of road signs and its impact on the drivers behavioural changes with-in the road sign marking area. Both the characteristics of the individual, being relevant for the perception of the road-side reality and the characteristics of the environment related to these aspects, have been discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies