Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bezpieczeństwo i komfort przewozów pasażerów autobusami lotniskowymi

Tytuł:
Bezpieczeństwo i komfort przewozów pasażerów autobusami lotniskowymi
Safety and comfort of passenger transport in airport buses
Autorzy:
Koralewski, G.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/313520.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
autobusy lotniskowe
przewóz pasażerów
bezpieczeństwo przewozu
airport buses
passenger transport
transport safety
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2017, 18, 12; 248-252, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przeprowadzono analizę procesów ruchu autobusów lotniskowych w odróżnieniu od ruchu autobusów miejskich, które często są wykorzystywane do przewozu pasażerów w obrębie lotnisk po uprzednich modyfikacjach ich wyposażenia. Zidentyfikowane zostały zasadnicze odmienności w stylu jazdy i konieczność zachowania płynności ruchu zarówno przy rozpędzaniu autobusu jak i przy zwalnianiu i hamowaniu. Zaproponowano metodykę syntezy algorytmów przełączania biegów stopniowych automatycznych skrzyń biegów autobusów lotniskowych. Kryteriami optymalizacji są bezpieczeństwo i komfort jazdy pasażerów definiowane jako płynna zmiana przyśpieszenia autobusów lotniskowych.

The article contains an analysis of airport bus movement processes, differentiated from the movement of city buses. Airport buses are frequently used for transporting passengers within airports after modifications to their equipment. We identified the principal differences in the style of driving and the necessity of maintaining the smooth movement, both at bringing the bus up to speed and at slowing down or braking. We suggested the methodology of gradual gear switching algorithm synthesis in airport bus gradual automatic transmissions. The optimization criteria are passenger travel safety and comfort, defined as fluent acceleration change in airport buses.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies