Payment of Canal Dues by Carriers Carrying Out International Overseas Transportation – a Case of Legal Discrimination Asygnowanie opłat kanałowych przez przewoźników prowadzących międzynarodowy transport morski – zagadnienie dyskryminacji prawnej
The article is of a scientific nature and its main goal is to determine whether there is discrimination in the regulatory provisions regarding the payment of canal dues by international overseas carriers. The methodological basis of the research is the use of the comparative approach (comparison of various concepts and provisions regarding the payment of canal dues) and the empirical analysis (study of court practice). The method of the discrimination test is of decisive importance for this paper. The most important conclusions on the discriminatory nature of the regulatory provisions regarding the payment of canal dues by international carriers were formulated due to the use of the discrimination test. It has been proven that the changes in the legislation, which introduced the canal dues for Ukrainian carriers that carry out international overseas transportation, are not discriminatory. It was argued that the discrimination test of the disputed subject and the arguments of its participants should be applied in the process of resolving the dispute regarding the discrimination of legal norms.
Artykuł ma charakter badawczy, a jego celem jest określenie występowania zjawiska dyskryminacji w przepisach prawnych dotyczących uiszczania opłat kanałowych przez morskich przewoźników międzynarodowych. Podstawę metodologiczną badań stanowi zastosowanie podejścia porównawczego (porównanie różnych koncepcji i regulacji dotyczących rozliczania opłat kanałowych) oraz analizy empirycznej (badanie praktyki sądowej). Decydujące znaczenie dla opracowania ma metoda testu dyskryminacji. Najważniejsze wnioski na temat dyskryminacyjnego charakteru przepisów prawnych dotyczących uiszczania opłat kanałowych przez przewoźników międzynarodowych zostały sformułowane dzięki przeprowadzeniu testu dyskryminacji. Dowiedziono, że zmiany w prawie, które wprowadziły opłaty kanałowe dla przewoźników ukraińskich prowadzących międzynarodowy transport morski, nie mają charakteru dyskryminacyjnego. Podniesiono, że test dyskryminacji użyty w stosunku do danej kwestii spornej oraz argumentację uczestników można wykorzystywać w procesie rozstrzygania sporów na tle dyskryminacyjnych regulacji prawnych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00