Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cyberpsychology and Media Studies: Contemporary Research Directions and Sources of Mutual Inspiration

Tytuł:
Cyberpsychology and Media Studies: Contemporary Research Directions and Sources of Mutual Inspiration
Autorzy:
Ogonowska, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/31343466.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
cyberpsychology
media studies
digital media
cyberculture 3.0
new media paradigm
Źródło:
Roczniki Psychologiczne; 2023, 26, 4; 315-330
1507-7888
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to present the relationship between cyberpsychology and media studies in the perspective of common research fields, main concepts and paradigms as well as analysis methods of selected phenomena related to the media sphere and cyberculture. Cyberpsychology is described in the article as a transdiscipline in the context of (new) media studies and media cultural studies. It has been also presented as a sub-discipline of media psychology and communication. Cyberpsychology represents “media-user based approaches”, because research on main types of media is conducted in relation to their impact on human behaviour. The features of new media, the transition to the interactive network media paradigm and immersive technological environments in the 1980s and 1990s require the use of psychological methods by media experts. Cyberpsychologists, on the other hand, are obliged to use media-based approaches in their research. Within the framework of cyberpsychology focused on the study of digital media user, the mainstream of theoretical and applied research has been distinguished. Its links with other sub-disciplines of psychology and the relevant direction of contemporary research on digital media and cyberculture 3.0 have been indicated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies