Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Challenges and Threats as a Consequence of Strategic Competition

Tytuł:
Challenges and Threats as a Consequence of Strategic Competition
Autorzy:
Banasik, Mirosław
Chojnowski, Lech
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/31343165.pdf
Data publikacji:
2024-03-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
Strategic competition
international security
gray zone
cybersecurity
challenges and threats
Źródło:
Polish Political Science Yearbook; 2024, 1(53); 167-178
0208-7375
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the research, the results of which are presented in this article, was to clarify the mechanisms of strategic competition and to identify the challenges and threats arising from it for international security. A systemic approach, literature analysis and criticism, non-participatory observation, and a case study were used to solve the research problems. In the research process, it was established that strategic competition is constantly intensifying, and its consequences can harm global security. The process of strategic competition should be viewed as challenges that, if not addressed, can quickly develop into new threats. The most significant threats to international security are related to the ambitions of revisionist states seeking territorial claims and expanding spheres of influence. Although the risk of global war remains relatively low, states will seek to permanently influence their competitors in the gray zone through soft instruments. Soft influence instruments will dominate it. The effectiveness of these tools will be determined by the world’s interconnectedness in the economic and political spheres. States will try to achieve their strategic goals in cyberspace and narrative using traditional mass media and social media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies