The present study is focussing on the leadership potential at schools that goes unnoticed, unacknowledged and un-nurtured. Traditionally, schools focus on children/learners whose leadership traits are encouraged and developed through conventional structures such as the prefect system and the leadership schools/camps that selected candidates are sent on. By developing the concept of Leadership Cocoons, this study is drawing attention to individuals whose potential for leadership lies hidden in a chrysalis form that is masked for leadership selection by pervasive, generic, norm-generated criteria. Such individuals are trapped in a situation of Perpetual Peripheral Participation around communities of leaders. As a means to explore the above issues, the paradigm of Cultural Psychology has been selected.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00