Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Doświadczenia z odcinków testowych A4 po 16 latach eksploatacji. Część II „ciągłe zbrojenie”

Tytuł:
Doświadczenia z odcinków testowych A4 po 16 latach eksploatacji. Część II „ciągłe zbrojenie”
Autorzy:
Polecki, Arkadiusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/31342498.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Stowarzyszenie Producentów Cementu
Tematy:
autostrada A4
konstrukcja nawierzchni
nawierzchnia betonowa
uszkodzenie nawierzchni
trwałość
Źródło:
Budownictwo, Technologie, Architektura; 2022, 4; 40-43
1644-745X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Odcinek A4 od Legnicy do Wrocławia powstał w latach 1934-1938, jako element autostrady Saarbrücken - Karlsruhe - Fulda - Drezno - Wrocław - Bytom. W latach 2002-2006 odcinek o długości 91,63 km został poddany kompleksowemu remontowi. Na jezdni lewej (północnej), w ramach modernizacji, wykonano dwa krótkie odcinki testowe. Doświadczenia i obserwacje miały posłużyć do określenia sposobu zachowania się i trwałości tego typu konstrukcji w polskich warunkach klimatycznych. Dodatkowym czynnikiem degradującym miał być permanentnie wzrastający ruch - szczególnie pojazdów ciężarowych. Artykuł przedstawia wyniki oględzin oraz ocenę stanu nawierzchni na jednym z tych odcinków doświadczalnych po 16 latach eksploatacji.

The A4 section from Legnica to Wrocław was built in the years 1934-1938 as an element of the Saarbrücken - Karlsruhe - Fulda - Dresden - Wrocław - Bytom highway. In the years 2002-2006, the section, 91.63 km long, underwent a comprehensive renovation. On the left (northern) road, as part of the modernization, two short experimental sections were made. The article presents the results of the visual inspection and the assessment of the pavement condition on second experimental section after 16 years of operation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies