Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Urok jawnogrzesznicy. „Maddalena” Jerzego Kawalerowicza

Tytuł:
Urok jawnogrzesznicy. „Maddalena” Jerzego Kawalerowicza
Charm of a Harlot: “Maddalena” by Jerzy Kawalerowicz
Autorzy:
Syska, Rafał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/31341985.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Tematy:
Jerzy Kawalerowicz
Ennio Morricone
koprodukcja
co-production
Źródło:
Kwartalnik Filmowy; 2016, 95; 175-182
0452-9502
2719-2725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem artykułu jest analiza kontekstów produkcyjnych i artystycznych filmu Jerzego Kawalerowicza pod tytułem Magdalena (Maddalena, 1971). Film ten powstał jako koprodukcja jugosłowiańsko-włoska i choć nie znalazł poklasku wśród widzów i krytyków, należy do ciekawych, choć najmniej znanych przedsięwzięć wybitnego polskiego reżysera. Dziś sława tej produkcji wiąże się raczej z kompozycją Ennia Morriconego, który dla potrzeb tego filmu stworzył jeden ze swych najbardziej znanych utworów. Syska odnosi się w swym artykule do kontekstów realizacyjnych filmu, pracy na planie zdjęciowym, koncepcji koprodukcji oraz do recepcji filmu.

The theme of the article is the analysis of production and artistic contexts of the film Maddalena (1971) by Jerzy Kawalerowicz. This film was made as a Yugoslav-Italian co-production, and though it did not find applause among the audience and the critics, it is an interesting, though little known, project by an outstanding Polish director. Today, the fame of this production is associated more with the composition of Ennio Morricone, who composed one of his better known works for the needs of this film. Syska refers in his article to the context of making of the film, work on the set, and the concept of co-production and the reception of the film.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies