Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Współczesny rynek dystrybucji kinowej w Polsce

Tytuł:
Współczesny rynek dystrybucji kinowej w Polsce
Contemporary Cinema Distribution Market in Poland
Autorzy:
Bartosiewicz, Aleksandra
Orankiewicz, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/31340681.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Tematy:
dystrybucja filmowa
polski rynek filmowy
cinema distribution
Polish film market
Źródło:
Kwartalnik Filmowy; 2019, 108; 232-242
0452-9502
2719-2725
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dystrybutor filmowy jest bardzo ważną figurą w cyklu życia filmu. To on angażuje własne środki w rozpowszechnianie oraz promocję utworu i wraz z producentem podejmuje decyzję o tym, kiedy film ma trafić do kin, w jaki sposób będzie prowadzona kampania marketingowa, a także do kogo będzie adresowana. Jako że rynek dystrybucji kinowej w Polsce jest wciąż słabo rozpoznany przez badaczy akademickich, celem niniejszego artykułu jest uzupełnienie tej luki i przybliżenie czytelnikom specyfiki polskiej branży dystrybucji kinowej. Ponieważ wyniki przeprowadzonego przez autorki badania nad funkcjonowaniem rynku dystrybucji kinowej w Polsce w latach 2002-2018 dostarczają dowodów empirycznych na to, że polska branża filmowa pozostaje pod silnym wpływem dużych amerykańskich firm dystrybucyjnych, w artykule został opisany także wpływ współczesnej branży hollywoodzkiej na rodzimy przemysł filmowy.

The film distributor is a very important figure in the life cycle of a film. It is the distributor who engages his own resources in the dissemination and promotion of the film and, together with the producer, decides when the film should hit the cinemas, how the marketing campaign will be conducted and who it will be addressed to. Since the cinema distribution market in Poland is still underexamined by academic researchers, the purpose of this article is to fill this gap and familiarize readers with the specifics of the Polish cinema distribution industry. Because the results of the research carried out by the authors on the functioning of the cinema distribution market in Poland in 2002-2018 provide empirical evidence that the Polish film industry is strongly influenced by large American distribution companies, the article also describes the impact of the modern Hollywood industry on the local film industry.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies