Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Patrick Keiller and „the problem of London”

Tytuł:
Patrick Keiller and „the problem of London”
Patrick Keiller i „problem Londynu”
Autorzy:
Piskorz, Artur
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/31340642.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Tematy:
Patrick Keiller
Londyn
psychogeografia
London
psychogeography
Źródło:
Kwartalnik Filmowy; 2019, 107; 116-125
0452-9502
2719-2725
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
British architect and filmmaker Patrick Keiller is the author of the crictially acclaimed Robinson Trilogy (London, Robinson in Space, Robinson in Ruins). Keiller’s unique style of filmmaking intentionally depicts places that are nearly or altogether devoid of human presence and activity. They are sites in which events might take place, and the events are seen rather as possible contemporary myths. Keiller’s film essays explore the notions of place, the production of space, the workings of memory and the feeling of nostalgia. His investigation into the idea of “drifting”, understood as free association in space, reveals Keiller’s fascination with the “built environment” presented in an innovate filmic way, combining imagery, sound and editing. The paper concentrates on the first part of his trilogy, where the author addresses the “problem of London”.

Patrick Keiller, brytyjski architekt i twórca filmowy, jest autorem Trylogii Robinsona (Londyn, Robinson in Space, Robinson in Ruins). W swoich filmach Keiller pokazuje miejsca niemal całkowicie pozbawione ludzkiej obecności i aktywności – miejsca, w których mogą się rozgrywać jakieś wydarzenia postrzegane jako potencjalne współczesne mity. Filmowe eseje Keillera eksplorują znaczenie miejsca, produkcję przestrzeni, funkcjonowanie pamięci i nostalgii. Idea „dryfowania”, rozumiana jako gra przestrzennych skojarzeń, ujawnia fascynację Keillera architekturą, którą ukazuje, innowacyjnie operując obrazem, dźwiękiem i montażem. Piskorz koncentruje się na pierwszej części trylogii, w której twórca rozważa „problemu Londynu”. [artykuł opublikowany w języku angielskim jako: Patrick Keiller and ‘the problem of London’]

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies