Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wsparcie rodziny z doświadczeniem zaniedbania jako jednej z form przemocy prenatalnej

Tytuł:
Wsparcie rodziny z doświadczeniem zaniedbania jako jednej z form przemocy prenatalnej
Supporting families with the experience of negligence as one of the forms of prenatal violence
Autorzy:
Lichtenberg-Kokoszka, Emilia
Gwoździewicz, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/31339444.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
prenatal violence
prenatal neglect
stimulants
motherhood
fatherhood
przemoc prenatalna
zaniedbanie prenatalne
używki
macierzyństwo
ojcostwo
Źródło:
Teologia i moralność; 2023, 18, 2 (34); 97-110
1898-2964
2450-4602
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest ukazanie możliwości wsparcia rodziny, która dotknięta jest przemocą prenatalną spowodowaną zaniedbaniem. Poprzez analizę samego zjawiska oraz przyczyn i następstw jego występowania dokonano syntezy, która pozwala określić konkretne działania wspierające rodzinę dotkniętą tym problemem. Uzyskana synteza ukazuje przemoc prenatalną jako zjawisko wielopłaszczyznowe, a wsparcie rodziny powinno dokonywać się poprzez stosowanie właściwej semantyki, wspieranie umiejętności dialogu z dzieckiem w okresie prenatalnym, a także konkretne działania instytucjonalne i edukacyjne.

This article aims to show possibilities of supporting a family affected by prenatal violence caused by negligence. A synthesis has been made that allows to specify which actions should be undertaken to support a family affected by this problem. The synthesis was reached trough analysis of the phenomenon itself, as well as its causes and consequences. The synthesis shows prenatal violence as a multidimensional phenomenon, and the support of the family should take place through appropriate semantics, supporting dialogue skills with the child during a prenatal period, and specifi c institutional and educational actions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies