Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metoda oceny zarządzania zużyciem granicznym obiektów technicznych z wykorzystaniem fuzji klasyfikatorów rozmytych i heurystycznych

Tytuł:
Metoda oceny zarządzania zużyciem granicznym obiektów technicznych z wykorzystaniem fuzji klasyfikatorów rozmytych i heurystycznych
Autorzy:
Topolska, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/313040.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
matematyczny model systemów technicznych
obiekt techniczny
metody sztucznej inteligencji
mathematical model of technical systems
technical object
methods of artificial intelligence
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2016, 17, 6; 1789-1795
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Planowanie zarządzania matematycznymi modelami systemów technicznych opiera się na różnych modelach. Najprostsze z nich modeli zaliczane są do twardych metod obliczeniowych tj. statystyka i probabilistyka. Do miękkich bardziej złożonych metod obliczeniowych zaliczyć można sztuczne sieci neuronowe, algorytmy genetyczne, zbory rozmyte. Stosowanie tej drugiej grupy modeli staje się coraz bardziej powszechne. Zaliczane są one do metod sztucznej inteligencji. Sieci neuronowe i algorytmy genetyczne ze względu na swoje mechanizmy uczenia, stosowane są w celach optymalizacyjnych. Pozwalają one opisać różne nieliniowe struktury danych, jak i poprawnie je klasyfikować. Bardzo złożone problemy decyzyjne z jakimi mamy coraz częściej do czynienia często nie dają się efektywnie zoptymalizować. Są to problemy. Wtedy bardzo przydatne stają się metody heurystyczne, którym poświęcony jest niniejszy artykuł. Wykorzystywane w inteligentnych systemach metody wieloagentowe pozwalają na dokładne symulowanie rzeczywistości z dużą liczbą obiektów, o różnym poziomie abstrakcji. Stanowią one metodę pozwalającą opisać różne związki między uczestnikami ruchu na drogach. Artykuł prezentuje zadanie optymalizacyjne pozwalające dokonać obserwacji cech obiektu w wielowymiarowej przestrzeni cech go opisujących.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies