Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Projekt architektury pokładowego systemu ostrzegania o zmniejszonej przyczepności nawierzchni drogi

Tytuł:
Projekt architektury pokładowego systemu ostrzegania o zmniejszonej przyczepności nawierzchni drogi
Project of architecture of on-board warning system for adverse road condition
Autorzy:
Brzozowski, K.
Ryguła, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/312788.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
system ostrzegania
architektura systemu
nawierzchnia drogowa
przyczepność nawierzchni
bezpieczeństwo ruchu drogowego
warning system
system architecture
road surface
road adhesion
traffic safety
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2016, 17, 6; 100-103
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono podstawowe założenia funkcjonalne w stosunku do systemu pokładowego, którego zadaniem będzie ostrzeganie kierowcy o możliwym zmniejszeniu przyczepności nawierzchni drogi. Proponowana architektura systemu oparta jest na mikrokomputerze klasy SBC połączonym z systemem OBD pojazdu, dedykowanym akcelerometrem oraz urządzeniem wyświetlającym ostrzeżenia. Dodatkowo projekt systemu zakłada wykorzystanie komunikacji I2V do pobierania informacji rejestrowanych przez drogowe stacje pogodowe.

Paper presents basic functionality of proposed on-board warning system. The system assist driver by displaying alerts when road conditions become less safety. In presented architecture a single board computer is applied as the core of the system. The SBC is connected with the OBD, accelerometer and device for displaying alerts. In order to read necessary meteorological data from road weather station the authors propose to use the I2V communication protocol.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies