The paper proposes the 3-D mathematical model for analytic determination of exhaust concentration dynamics in the city regions under a priori information on airflow velocity. In this model it is provided that the turbulent and molecular diffusion coefficient changes depending on the vertical remoteness above the ground surface. The numerical example of problem solving is presented. The created model can be used for solutions of operative problems on urban traffic organization, of long-term planning of urban agglomeration development and new highway building.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00