William Hasker and I have a friendly disagreement over the doctrine of the Trinity. We both reject classical theistic attributes like divine timelessness and divine simplicity. Instead, we affirm that God is temporal and unified. Further, we reject so-called Latin models of the Trinity, and prefer social models of the Trinity. Where we disagree is over the doctrine of the processions of the Trinitarian persons. In this essay, I articulate some problems for the doctrine of the processions.
William Hasker i ja toczymy przyjacielski spór w kwestii doktryny Trójcy. Obaj odrzucamy atrybuty przyjmowane w ramach klasycznego teizmu, takie jak boska bezczasowość i boska prostota. W zamian przyjmujemy, że Bóg jest czasowy i zunifikowany. Ponadto, odrzucamy tzw. łacińskie modele Trójcy, preferując modele społeczne. Nie zgadzamy się natomiast w sprawie doktryny pochodzenia osób trynitarnych. W tym eseju przedstawiam niektóre problemy, przed jakimi staje doktryna pochodzenia.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00