Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kryteria oddziaływania systemów ograniczających drogę na organizm ludzki

Tytuł:
Kryteria oddziaływania systemów ograniczających drogę na organizm ludzki
Criteria of the impact on the human organism of distance reduction systems
Autorzy:
Fligiel, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/312303.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
system ograniczający drogę
kryteria
wskaźniki intensywności zderzenia
distance reduction systems
criteria
criteria of the overall impact on the human
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2013, 14, 10; 107-112
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiono kryteria określające poziom oddziaływania drogowych barier zabezpieczających (ochronnych), powstrzymujących pojazd na organizm ludzki. Jako kryteria ogólnego oddziaływania na człowieka przyjęto wskaźniki poziomu intensywności zderzenia ASI, prędkości zderzenia teoretycznej głowy THIV oraz opóźnienia głowy po zderzeniu PHD. Wskaźniki intensywności zderzenia rozpatrzono w ruchu płaskim samochodu osobowego, na zakręcie. Obowiązujące normy PN-EN 1317 zagadnienie intensywności zderzenia ujmują w ruchu postępowym pojazdu drogowego.

The present article covers those criteria which determine the impact level of road protection barriers that restrain the impact of the vehicle on the human organism. As the criteria of the overall impact on the human, the following were accepted: the acceleration severity index ASI, the theoretical head impact velocity THIV and the post-impact head deceleration PHD. Acceleration severity indices were considered in the plane motion of a passenger car on a bend. The valid PN-EN 1317 standards consider the problem in the translational motion of a road vehicle.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies