Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problematyka gorących obszarów na powierzchni ciernej tarcz hamulcowych

Tytuł:
Problematyka gorących obszarów na powierzchni ciernej tarcz hamulcowych
Issues of hot spots on rubbing surface of brake discs
Autorzy:
Jüngst, M.
Sawczuk, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/312083.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
tarcza hamulcowa
tribologia
okładzina cierna
disc brake
tribology
friction lining
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2017, 18, 6; 769-774, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiona została problematyka gorących obszarów na powierzchniach ciernych tarcz hamulcowych. Układy hamulca ciernego, z racji konieczności przejęcia nieraz bardzo dużej energii kinetycznej pojazdu są poddawane dużym obciążeniom termicznym. Przedstawione zostały podstawowe typy gorących obszarów obserwowanych na pierścieniach ciernych tarcz hamulcowych oraz teorie ich powstawania. Następnie omówiony został negatywny wpływ obciążeń termicznych na strukturę tarczy oraz proces hamowania. Opisane zostały wybrane sposoby udoskonalenia rozpraszania ciepła przez tarczę hamulcową. Wskazano dalsze kierunki rozwoju tarcz hamulcowych zwłaszcza w przypadku pojazdów szynowych.

Paper discussed the problem of hot areas on rubbing surfaces of brake discs. Friction brake systems, due to the necessity of taking over and dissipating sometimes very high kinetic energy in the form of heat, are exposed to heavy thermal loads. Typical hot spots observed on rubbing surfaces has been classified and scenarios of their formation were presented. Subsequently, the negative impact of thermal load on the brake disc and braking process were discussed. Selected ways of heat dissipation in the brake disc were described. Further directions of brake discs development were indicated, especially for rail vehicles.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies