Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wizualizacja wtrysku benzyny zawierającej dodatek biopaliwa

Tytuł:
Wizualizacja wtrysku benzyny zawierającej dodatek biopaliwa
The injection visualization of petrol containing biofuels added
Autorzy:
Szlachetka, M.
Barański, G.
Stępniewski, A.
Biały, M.
Majczak, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/311472.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
biopaliwa
paliwo E85
wtrysk paliwa
biofuels
E85 fuel
fuel injection
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2011, 12, 10; 412-419
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono badania wizualizacyjne wtrysku benzyny oraz biopaliwa E85 zawierającego 70% etanolu i 30% benzyny do przeźroczystego przewodu dolotowego silnika spalinowego. Do badań użyto silnika C20LE Holden zasilanego układem sekwencyjnego wtrysku paliwa do kolektora dolotowego oraz kamerę do rejestracji procesów szybkozmiennych. Omówiono metodykę wyznaczania procentowego pokrycia paliwa w przewodzie dolotowym oraz analizę otrzymanych wyników. Zamieszczono wybrane wyniki z badań dla jednego punktu pracy silnika (prędkość obrotowa 1500 obr/min, obciążenie 65 kPa) przy zasilaniu benzyną oraz bioetanolem E85.

The article presents a study of injection visualization of gasoline and biofuel E85 contains 70% ethanol and 30% gasoline to transparent intake pipe of internal combustion engine. Holden C20LE engine powered by sequential fuel injection system to the intake manifold and a camera to record fastchanging processes were used to test. Methodology of determining the percentage coverage of the fuel in intake pipe and an analysis of the obtained results were discussed. Selected results from studies for one engine operating point (speed 1500 rpm / min, load 65 kPa) on petrol and bioethanol E85 were presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies